Direct contact: 0525 - 65 16 66
lines

Onze werkwijze

Aankondiging

Hoera! We gaan van start met de voorbereidingen. U krijgt een aankondigingsbrief waarin wij ons voorstellen. Zo weet u als bewoner precies bij wie u terecht kunt en wie u kunt verwachten. U krijgt dan een telefoonnummer en mailadres waar u ons altijd op kunt bereiken.

Informatiebrochure

Wij maken altijd een informatiebrochure voor de bewoners. Een boekje waarin alle benodigde informatie op een heldere en begrijpelijke wijze wordt uitgelegd aan de bewoners. Wat staat hier allemaal in? Een uitleg van onze werkzaamheden, maar ook de te verwachten overlast (zoals geluid en stof) en wat u zelf moet voorbereiden.

Jody met uitvoerder Henk

Informatiebijeenkomst

Regelmatig organiseren wij een informatiebijeenkomst, waarin middels een inloopmiddag en -avond informatie wordt gegeven over de geplande werkzaamheden. Hier kunt u vaak ook zien welke materialen en kleuren er worden gebruikt. U maakt kennis met de woonconsulent en de uitvoerder. Graag maken wij persoonlijk met u een afspraak voor een huisbezoek.

Het kan ook zijn dat we geen informatiebijeenkomst organiseren, maar direct persoonlijk bij u langs komen. Dit ligt aan de werkzaamheden of de omvang van het project. Wij maken altijd eerst een afspraak met u op een tijdstip dat het u het best uitkomt.

Huisbezoek

Hallo! Hier zijn wij. We komen graag bij u thuis. We leggen uit wat de werkzaamheden zijn, wat dit voor u als bewoner betekent en leggen eventuele keuzes en afspraken digitaal vast. Wij schetsen een realistisch beeld van de impact van een renovatie of onderhoud, zodat bewoners zich goed kunnen voorbereiden op wat komen gaat. Graag leggen wij in uw huis ter plekke uit wat de technische werkzaamheden zijn, en bekijken wij graag de ruimtes in uw huis waar we eventueel aan de slag moeten straks. Ook hebben wij oog voor uw persoonlijke situatie en luisteren graag naar hoe u tegen de geplande werkzaamheden aankijkt.

Deze huisbezoeken doen de woonconsulent en de uitvoerder vaak samen, zodat wij de bewoner zowel technische als persoonlijke aandacht kunnen geven.

Wai op huisbezoek

 

Koffiemomentje

We plannen tijdens de uitvoering van de werkzaamheden vaak een ‘koffiemomentje’. De woonconsulent is op gezette tijden aanwezig op de bouw in de keet of in een rustwoning, waarbij de bewoners binnen kunnen lopen voor vragen. Zij nodigt u graag uit voor een kopje koffie. U kunt de woonconsulent of uitvoerder natuurlijk ook gewoon vragen stellen als zij in uw wijk lopen!

Nieuwsbrief

Om de bewoners op de hoogte te houden tijdens de werkzaamheden schuift de woonconsulent regelmatig een nieuwsbrief door de brievenbus, waarin allerhande praktische zaken staan als planning, voortgang, parkeren of steigerwerk. U wordt dus te alle tijden op de hoogte gehouden!

Meterkastlijst

Alle gemaakte afspraken tijdens de huisbezoeken leggen we vast in een zogeheten meterkastlijst. Deze wordt in de woning opgehangen. Hierop kan de bewoner direct terugzien wat er is afgesproken.

Individuele planning

Vlak voor de start van de werkzaamheden krijgt de bewoner de exacte planning en dagen te horen wanneer de woning aan de beurt is. Ook wordt er bij u gecheckt of alle voorbereidingen zijn uitgevoerd (bijvoorbeeld het leeghalen van de zolder, als het dak geïsoleerd wordt). Er wordt nogmaals met u besproken welke overlast u kunt verwachten en van welke ruimtes u wel en niet gebruik kunt maken.

Sociale rondes

De woonconsulent doet geregeld sociale rondes in de wijk of belt even aan. Om te kijken hoe het gaat en om vinger aan de pols te houden. Ook de uitvoerder is natuurlijk regelmatig aanwezig voor vragen. Schiet u hen vooral aan als er iets is of als u wat wilt weten.

Jody en Henk op de fiets

Direct hulp bij klacht of calamiteit

Wij laten u niet zitten bij een klacht of schade. U kunt dit direct melden bij de woonconsulent of uitvoerder. Wij zijn 24/7 bereikbaar en lossen de calamiteit zo snel mogelijk op. Ook buiten werktijden en in het weekend.

Uw mening telt

Wij vragen u regelmatig hoe het gaat en willen te alle tijden graag uw mening horen. Aan het eind van een project meten wij middels een enquête de klanttevredenheid in de gehele wijk.

Contact


Noortje de Boer Manager Wonen 0525 - 65 90 32
Stuur een e-mail