In opdracht van Rijkswaterstaat heeft de combinatie Mourik-Salverda aan 38 kunstwerken, gelegen in en over de snelwegen, onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Een groot deel van deze viaducten vertoonden een specifieke betonschade aan de liggerkoppen. De onderhoudswerkzaamheden hielden in dat de betonschade aan de koppen van de betonnen liggers is hersteld en daarnaast een kathodische beschermingssysteem is toegepast. Aan de bovenzijde van de dekken is het asfalt gedeeltelijk en in enkele gevallen geheel vervangen waarna de bestaande voegovergangen werden vervangen door stalen voegovergangen met geluidswerende voorzieningen.
Bij één viaduct (viaduct Hoenderloo) is het betonnen dek geheel vervangen waarbij de bestaande liggers zijn blijven liggen. Om de werkzaamheden uit te kunnen voeren zijn er verkeersmaatregelen toegepast.
Na de realisatie is de combinatie verantwoordelijk voor het uitvoeren van inspecties en onderhoud aan de voegovergangen en het kathodische beschermingssysteem. Dit voor een periode van 20 jaar.